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Tailandia Fiducia Dei Consumatori
Ultima pubblicazione
ago 31, 2024
Attuale
56.5
Unità in
Points
Precedente
57.7
Frequenza
Mensile
Prossima pubblicazione
ott 09, 2024
Orario di pubblicazione
23 giorni 22 ore
Il più alto | Il più basso | Media | Intervallo date | Fonte |
112.4 dic 2003 | 39.6 ago 2021 | 74.19 Points | 1998-2024 | University of the Thai Chamber of Commerce |
l'indicatore del sentimento economico dei consumatori misura il livello di ottimismo dei consumatori riguardo l'economia. Le domande si focalizzano sull'attuale situazione economica e finanziaria, sulle intenzioni di risparmio e sugli sviluppi previsti riguardanti: indici dei prezzi al consumo, situazione economica generale e importanti acquisti di beni durevoli.
Ultimi aggiornamenti
The University of the Thai Chamber of Commerce’s consumer confidence index was down to 56.5 in August 2024 from 57.7 in the previous month. It was the sixth straight month of falling sentiment, pointing to the lowest reading since July 2023, amid sluggish economic activity, lower incomes, and high household debt. Meanwhile, policy uncertainty heightened following a change in government from former PM Srettha Thavisin to Paetongtarn Shinawatra, daughter of former leader Thaksin Shinawatra. Thailand's GDP grew by 2.3% yoy in Q2 of 2024, above forecasts of 2.1% but private consumption, which contributes around 55% of the nation's economy, notably eased in the face of elevated cost pressure. Meanwhile, core consumer prices rose by 0.62% yoy in August, the most in ten months, after a 0.52% gain in July.
Cronologia Tailandia Fiducia Dei Consumatori
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