Pubblicita'
Pubblicita'
- EUR/USD:1.15215+0.00098 (+0.09%)
- Natural Gas:3.8245-0.1765 (-4.41%)
- UK 100:8,752.85-62.15 (-0.71%)
- GBP/JPY:196.462+0.74300 (+0.38%)
- WTI Oil:75.341+0.1465 (+0.19%)
- USD/JPY:145.905+0.67200 (+0.46%)
- S&P 500:5,967.84-13.03 (-0.22%)
- AUD/USD:0.64496-0.00362 (-0.56%)
- Silver:36.008-0.3905 (-1.07%)
- USD/CAD:1.37380+0.00421 (+0.31%)
- Corn:4.3715-0.0285 (-0.65%)
- EUR/USD:1.15215+0.00098 (+0.09%)
- Natural Gas:3.8245-0.1765 (-4.41%)
- UK 100:8,752.85-62.15 (-0.71%)
- GBP/JPY:196.462+0.74300 (+0.38%)
- WTI Oil:75.341+0.1465 (+0.19%)
- USD/JPY:145.905+0.67200 (+0.46%)
- S&P 500:5,967.84-13.03 (-0.22%)
- AUD/USD:0.64496-0.00362 (-0.56%)
- Silver:36.008-0.3905 (-1.07%)
- USD/CAD:1.37380+0.00421 (+0.31%)
- Corn:4.3715-0.0285 (-0.65%)
Indicatore di ricerca:
Seleziona il Paese 
Regno Unito Fiducia Dei Consumatori
Ultima pubblicazione
giu 30, 2025
Attuale
-18
Unità in
Points
Precedente
-20
Frequenza
Mensile
Prossima pubblicazione
lug 24, 2025
Orario di pubblicazione
1 Mesi 3 Giorni 1 Ore
Il più alto | Il più basso | Media | Intervallo date | Fonte |
10 giu 1987 | -49 set 2022 | -11.03 Points | 1981-2025 | GfK Group |
l'indicatore del sentimento economico dei consumatori misura il livello di ottimismo dei consumatori riguardo l'economia. Le domande si focalizzano sull'attuale situazione economica e finanziaria, sulle intenzioni di risparmio e sugli sviluppi previsti riguardanti: indici dei prezzi al consumo, situazione economica generale e importanti acquisti di beni durevoli.
Ultimi aggiornamenti
The GfK Consumer Confidence Index for the United Kingdom increased by 2 points to -18 in June 2025, marking its second consecutive monthly gain after readings of -23 in April and -20 in May. The improvement was driven by a more optimistic view of the broader economy, although overall sentiment remains cautious amid ongoing global tariff disputes and geopolitical tensions in the Middle East. Subindexes related to the economy and its future outlook showed gains, while assessments of personal finances held steady. Neil Bellamy, Consumer Insights Director at GfK, noted that the boost was “driven by improvements in how consumers see the economy.” Still, he cautioned that rising oil prices due to Middle East conflict and persistent tariff tensions continue to weigh on sentiment.
Cronologia Regno Unito Fiducia Dei Consumatori
Ultime letture 12